close
تبلیغات در اینترنت
مباحث تاریخی
loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

sticker  طبری ، مورّخِ بزرگ اهل سنت می گوید :

در نامه ی محمد بن ابوبکر ( فرزند خلیفه ی اول ) به معاویه و خصوصاً پاسخِ آن از سوی معاویه ، مسائلی است که بیم دارم مردم با خواندنِ آن ها به تشیّع گرایش پیدا کنند ، لذا از ذکر آن ها صرفنظر می کنم .
sticker

📚(( تاریخ طبری ، ج 4 ، ص 557 ))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید .

🔘دکتر عصام العماد می گوید :

من که از شاگردانِ بن باز ( مُفتی بزرگ عربستان ) و یک وهابی متعصب بودم و حتی کتابی با عنوان ( الصّلة بينَ الاثني عَشَريّة وَ فِرَق الغُلاة ) را بر علیه شیعه ، در دستِ تألیف داشتم ، علیرغم سانسورِ طبری ، به نامه های مذکور در سایر کتبِ معتبر اهل سنت دست یافتم و با آگاهی از مفاد آن ها به حقانیت و مظلومیتِ علی (ع) پی برده و با توفیقِ الهی ، به مذهبِ شیعه تشرّف پیدا کردم .

او در ادامه می گوید :

اگر طبری می دانست که طرز بیانِ او ، به حدّی موجبِ کنجکاوی جویندگانِ حقیقت خواهد شد که هر روز تعدادی از جوانان تحصیل کرده ی وهابی مانند من ، با خواندنِ همین نامه ها ، شیعه می شوند ، هرگز این جمله را نمی نوشت . بن باز نیز با ناراحتی از این موضوع گفته ، ای کاش طبری حتی بطورِ سربسته  نیز به این نامه ها اشاره نمی کرد .
sticker

👈 برای مشاهده متن مصاحبه و فایل صوتی ، ( اینجا ) کلیک کنید . 👉

🔘محمدبن ابوبکر در نامه ی خود به معاویه ، به صفات برجسته ی امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرده و ضمن تأکید به حقانیتِ ایشان ، تصریح نموده است که علی (ع) اولین مسلمان است ( نه پدرش ابوبکر ) و ضمنِ تقبیحِ معاویه ، او را از مخالفتِ با آن حضرت ، منع نموده است .

📚(( شرح ابن ابی الحدید شافعی معتزلی ، ج 3 ، ص 188 و 189))

👈 برای مشاهده سند ، ( اینجا ) کلیک کنید . 👉

🔘معاویه نیز در پاسخ به محمد بن ابوبکر ،ناخواسته از حقانیتِ علی (ع) پرده برداشته و می گوید در دورانِ حیاتِ پیامبر(ص) همه ی ما به فضائلِ علی (ع) معترف بوده و حرمتش را حفظ می کردیم ، اما پس از رحلتِ رسول اکرم (ص) ، پدرت ( ابوبکر ) و عمر بن خطاب اولین نفراتی بودند که با ایشان مخالفت کرده و او را از حقّش محروم نمودند ، بنابر این قبل از اینکه مرا سرزنش کنی ، می بایست پدرت را ملامت نمایی ، زیرا من در این کار از او پیروی کردم و اگر او  بنای این خصومت را نمی گذاشت ، من نیز هرگز با علی (ع) مخالفت نمی کردم .

👈 برای مشاهده ی ( سند 1 ) ، ( سند 2 ) و ( سند 3 ) کلیک کنید . 👉


sticker محمد بن ابوبکر ، فرزند خلیفه ی اول می باشد که پس از درگذشت پدرش و ازدواجِ مادرش ( اسماء بنت عمیس ) با علی (ع) ، از آن پس در خانه ی ایشان پرورش یافت . امیرالمومنین (ع) او را به فرمانداری مصر منصوب فرمود و با شنیدن خبر شهادت وی با چشمانی گریان فر مود :

«کان لله عبداً صالحاً و لنا ولداً صالحاً» (محمد بنده‌ای صالح برای خدا و فرزندی صالح برای ما بود.)


stickerمعاویة بن حدیج به دستور معاویه ، محمد بن ابوبکر را که فرماندار مصر بود به قتل رساند و بدنش را درونِ شکم الاغ نموده و آتش زد و سرش را برای معاویه فرستاد . اما وقتی این خبر به خواهرش عایشه رسید ، ایشان به شدت ناراحت شده و همیشه بعد از نمازهایش معاویة بن ابی سفیان ، عمرو عاص و معاویة بن حدیج را لعن و نفرین می نمود .

👈 برای مشاهده ی ( سند 1 ) ، ( سند 2 ) و ( سند 3 ) کلیک کنید . 👉


sticker ابیاتِ ذیل از سنایی ، بخوبی خباثتِ شجره ی ملعونه ی بَنی اُمَیّه را در نهایتِ ایجاز ، ترسیم نموده است :

داستانِ پسرِ هند مگر نشنیدی
که از او بر سرِ اولادِ پیمبر چه رسید

پدرِ او لب و دندانِ پیمبر بشکست
مادرِ او جگرِ عَمِّ پیمبر بمکید

خود به ناحق ، حقِ داماد پیمبر بگرفت
پسرِ او سَرِ فرزندِ پیمبر ببرید

بر چنین قوم چرا لعنت و نفرین نکنیم
لعنةُ الله یزیداً  وَ  عَلی آلِ یزید


stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام ، سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

stickerاحمد بن حنبل در روایتی که آنرا صحیح و رجالش را مورد وثوق می داند ، آورده :

عمرو عاص به معاویه گفت : عمّار در جنگِ صفّین که من و تو آنرا به راه انداختیم ، به شهادت رسیده است و این موضوع می تواند برای ما بازتابِ منفی دربرداشته باشد ، زیرا من از پیامبر (ص) شنیدم که فرمود : عمّار را گروهی باغی و گمراه به شهادت می رسانند .


stickerمعاویه (علیه العنه) گفت : مگر ما عمّار را کُشته ایمsticker  عمّار را علی (ع) و یارانش کُشتند ، زیرا او را به همراه خویش به میدانِ جنگ آورده و در مَعرضِ نیزه ها و شمشیرهای ما قرار دادند .sticker

📚(( مسند احمد بن حنبل ، ج 13 ، ص 493-494))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


sticker پاسخِ دندان شکنِ امیرالمؤمنین(ع)به سخنِ شیطانی و مُغالطه آمیزِ معاویه (علیه العنه) ، آنهم از زبانِ یکی از مُحدّثان و علمای بزرگِ اهل سنت ( عبد الرؤف مناوی ) ، شنیدنی است :

او می گوید ، اینکه پیامبر (ص) فرمود : ( عمّار را گروهی باغی و گمراه به قتل می رسانند ) ، منظور ایشان 👈 معاویه و یارانش می باشد که اهل بَغی ( و گمراهی) بودند و عقیده ی اهل سنت این است که در جنگِ صفّین و جَمَل ، حق با علی (ع) بود .

مناوی در ادامه از قولِ قرطبی می نویسد : چون حدیث فوق را که صحیح و مُتواتر می باشد را معاویه نمی توانست انکار کند لذا گفت : عمّار را کسانی به قتل رساندند که او را به میدانِ جنگ آوردند
sticker

👈 علی (ع) به معاویه پاسخ داد که اگر حرفِ تو درست باشد ، پس (معاذ الله) باید گفت : رسول خدا (ص) نیز عاملِ به شهادت رسیدنِ حمزه (س) می باشد .

stickerابن دحیّه می گوید : بخدا سوگند پاسخِ علی (ع) آنقدر محکم و قانع کننده است که جایِ هیچ اِن قُلت و توجیهی برای هیچ کس باقی نمی گذارد . sticker

📚(( فیض القدیر شرح جامع الصغیر مناوی ج 6 ص 474 ذیل حدیث 9640))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


stickerابو لطیف محمد قنوجی که از محدثان و متکلمان بزرگ اهل سنت است می گوید :

حدیثِ (تقتل عماراً ﺍﻟﻔﺌﺔ ﺍﻟﺒﺎﻏﻴﺔ) از صحیح ترین احادیث و متواتر می باشد و اجماع و اتفاق اهل سنت ( اعم از شافعی ، مالکی ، حنفی ) این است که در جنگ صفین و جمل ، حق با امام و خلیفه ی مسلمانان یعنی علی (ع) بود .

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


stickerنووی که از علمای بزرگ اهل سنت و شارحِ صحیح مسلم است تصریح می کند : در تمامی جنگ ها ، حق با علی (ع) بود .

متأسفانه نووی که معتقد به (عدالت صحابه ) می باشد می گوید : گروهی از صحابه ( مانند علی علیه السلام ) در این جنگ ها بر حق می باشند و عده ی دیگر از صحابه ( مانند طلحه ، زبیر ، معاویه ) اگر چه خطاکار بودند ولی در اجتهاد خویش معذور و مأجور می باشند همانند مجتهدی که اگر در فتوای خود دچار اشتباه شود ، گناهی بر او نیست .sticker

📚(( شرح نووی بر صحیح مسلم ، ج 1 ص 11 ))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


stickerابن حزم که از بزرگترین محدثان و علمای اهل سنت است می گوید :

الصَّحَابَهُ کُلُّهُمْ مِنْ أهْلِ الْجَنَّهِ قَطْعاً 👈 یعنی همه ی صحابه قطعاً اهل بهشت می باشند 👉
sticker

stickerابن حزم متأسفانه ابن ملجم را نیز از صحابه می داند و متأثّر از تفکر غلطِ ( عدالتِ صحابه ) ، درباره ی او می نویسد :

اجماع همه ی علمای ما بر این است که ابن ملجم برای به شهادت رساندن علی (ع) اجتهاد کرده و خودش را برحق می دانست ، و عمران بن حطان چه خوب در ستایش از ابن ملجم سروده : (که ترجمه اش این است) :

 آن مرد نیکوکار در ضربتِ جانانه ای که به علی (ع) زد ، جز رسیدن به رضای خدا هدف دیگری نداشت و به درستی که ترازوی اعمال نیکِ او نزدِ خدا از همه ی مردم سنگین تر است  .

📚(( المحلی ، ابن حزم ج 10 ص 484 ))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) و ( اینحا ) کلیک کنید . 👉


stickerحاکم نیشابوری که از محدثان مشهور اهل سنت است از پیامبر (ص) روایت نموده که ایشان به علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام ) نگاه کرده و فرمودند :

«إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ » و ایضاً «مَنْ سَبَّ عَلِیًّا فَقَدْ سَبَّنِی» و ایضاً خطاب به علی (ع) فرمودند : «وَمَنْ عَصَاکَ فَقَدْ عَصَانِی»


stickerحاکم نیشابوری و ذهبی در ذیل روایات فوق ، به صحیح بودن آنها تصریح نموده اند . sticker

📚(( المستدرک ج 3 ص 131 و 161 ))

👈برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


stickerهمانطوریکه ملاحظه می فرمائید ، مخالفین شیعه با توجه به اعتقاد به عدالتِ مطلقه برای صحابه و اهل بهشت دانستنِ آنها ، دچار پارادوکس شده و با نادیده گرفتن روایاتِ صحیح خودشان ، به توجیه اشتباهاتِ امثال معاویه ، یزید ، ابن ملجم و ... ، پرداخته و هر دو طرفِ حق و باطل را 👈( رضی الله عنه ) 👉می دانند .stickersticker


  کار عاقل نيست با یک دل ، دو دلبر داشتن
  مِهرِ امثال یزید و عشقِ حیدر داشتن

   از پي سلطانِ دين پس چون روا داری دلا
  جز علی و عترتش محراب و منبر داشتن

  کی روا باشد به ناموس و حِیَل در راه دین
  حقّ زهرا بُردن و دينِ پيمبر داشتن

  جز کتاب الله و عترت ز احمدِ مُرسل نماند
  يادگاري کان توان تا روزِ محشر داشتن

stickerبرگرفته از دروس علم کلام تطبیقی ، سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

 stickerامام سجاد (ع) هرگز با یزید ، بیعت نکرد . sticker

stickerمسعودی که از علمای بزرگ و نیز مورّخان مشهور اهل سنت است ، ماجرای عبرت آمیزِ ملاقات سَفّاک ترین چهره ی تاریخ ( مُسلِم بن عقبه ) در واقعه ی حَرّه را اینگونه روایت نموده است :

🔘مسلم بن عقبه ( معروف به مُسرف ) ، امام سجاد ( ع ) را احضار نمود و قبل از حضور ایشان نسبت به آن حضرت و آباء و اجادِ طاهرینش (ع) ، دشنان و ناسزا می گفت . اما به محض اینکه علی بن الحسین السجاد (ع) وارد شد ، مُسرف با کمال تعجب برای استقبال ایشان از جای خود بلند شده و امام سجاد (ع) را با نهایت احترام در کنار خویش نشاند و سپس به آن حضرت عرض کرد هر حاجتی داری از من بخواه و اگر در مورد هر شخصی که حتی حُکم قتلش را صادر کرده باشم می توانی شفاعت نمائی که قطعاً می پذیرم و آنگاه امام سجاد (ع) را مشایعت نمود .
sticker

🔘عده ای که شاهد تناقضِ آشکار در رفتار مُسرف بودند از او سئوال کردند که تو همانی که قبل از آمدن علی بن الحسین (ع) به او و اجدادش اهانت می کردی ! پس چگونه با دیدار او ، نهایت تکریم را نسبت به ایشان انجام دادیsticker

👈. مُسرف پاسخ داد : خودم نیز علت واقعی این تغییر رویّه را نمی دانم ، فقط همین را می دانم که با دیدار ایشان ، ترس عجیبی تمام وجودم را فرا گرفت .stickersticker

🔘جالب تر اینکه عده ای که در آن مجلس حضور داشتند و شاهد ماجرا بودند ،  از امام سجاد (ع) سئوال کردند، ما در آن جلسه مشاهده کردیم که لبانت آهسته حرکت می کرد ، شما چه کلماتی را زمزمه می کردی sticker

👈امام سجاد (ع) پاسخ دادند : برای کفایت از شَرّ مُسرف ( مسلم بن عقبه ) ، زیر لب این دعا را می خواندم و تغییر رفتار مُسرف به برکت آن بود :

اللّهمَّ رَبّ السّموات السّبع وَ مَا اظللن وَ الارَضِین وَ مَا اقللن، رَبِّ العَرش العَظیم، رَبّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرِین اَعُوذُ بِکَ مِن شَرِّهِ وَ أدرء بِکَ فِی نَحرِهِ، اَساَلُکَ اَن تُؤتِیَنی خَیره و تکفینی شَرّه .

📚(( مروج الذهب مسعودی ، ج 3 ، ص 63 و 64 ))

👈 برای مشاهده ی سند ( اینجا ) کلیک کنید . 👉


stickerگزارش مسعودی که از علمای اهل سنت است ، از جهاتی حائز اهمیت و قابل تأمل می باشد که به برخی از آن ها ذیلاً اشاره می گردد :

stickerبرخوردِ خشونت‌آمیز لشگرِ شام به فرماندهی مُسلم بن عقبه با قیام مردم مدینه ( در سال ۶۳ قمری ) و به دستور یزید ( علیه العنه ) ، به واقعه ی حَرّه شهرت یافته که در این ماجرا  ، بسیاری از مردم مدینه ، از جمله ۸۰ تن از صحابه ی پیامبر(ص) و ۷۰۰ تن از حافظانِ قرآن ، به قتل رسیدند و اموال و نوامیسِ مردم نیز به غارت رفت.

stickerامام سجاد(ع) در این قیام  ، مداخله نفرمود ، ولی در خانه‌ ی خود ، به بسیاری از زنان و کودکان و حتی اهل و عیال و اطرافیان مروان ‌بن حکم پناه داد.

stickerمهمترین نکته ای که در روایت مسعودی است ، عدم بیعت امام سجاد (ع) با یزید می باشد ، او تأکید می کند که مُسلِم بن عقبه ( مُسرف) ، بجز 👈 امام سجاد (ع) و  نوه ی ابن عباس 👉 از همه ی مردم برای یزید ، ننگین ترین بیعت را گرفت و آن بیعت بعنوان بنده و برده ی یزید بود .

stickerترجمه ی دعای امام سجاد (ع) بدین شرح است : ( این دعا برای دفع شَرّ کسانی که از آنها بیم ضرر می رود ، نافع است ) :

stickerبار الها ،  ‌ای پروردگار آسمان‌های هفتگانه و آنچه بر آن سایه‌ انداخته . و‌ ای پروردگار زمین‌ها و آنچه بر آنها برافراشته ای . ‌ای پروردگار عرش عظیم و ای پروردگار محمد و آل طاهرینش  . از شَرِّ این شخصِ ستمکار ، به تو پناه می‌برم و به کمکِ تو کشتار و خشونت او را دفع می‌نمایم . از تو مسألت می‌کنم خیرش را به من عطاء فرمائی و مرا از شَرِّ او کفایت نمایی . sticker

stickerدر حین نگارش نوشتار فوق ، غزلی را تقدیم به ساحت مقدسِ ( سیّد السّاجدین علیه آلاف التحیة و الثناء ) سرودم که  ابیاتی از آن را حُسنِ خِتامِ سخن قرار می دهیم :

عرضِ حاجت ننمایم که توئی روحِ دعا
گر چه رازِ دلِ فرهاد ، شنیدن دارد

آتش عشق ، چو بر خرمنِ پروانه رسید
بی گمان سوختن و شعله کشیدن دارد

دستِ بیعت نه نِهَم در کفِ مَنحوس یزید
دستِ سازش به طَواغیت ، بریدن دارد

رمز آزادگی و عشق ، حسین است حکیم
دل ز تاب و تبِ  او شوقِ تپیدن دارد


stickerبرگرفته از دروس علم کلام تطبیقی ، سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

stickerأبا جنیده می گوید : رسول اکرم (ص) در راه مراجعت از حجّةُ الوداع ، در مکانی موسوم به غدیر خُم ،برای مردم سخنرانی کرد و سپس دست علی (ع) را گرفت و فرمود :
sticker( مَنْ كُنْتُ وَلِیَّهُ فَهَذَا وَلِيُّهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ )sticker

 هر کس را که من وَلیِّ  او هستم ، این علی (ع) وَلیِّ او ست . بارالها دوستان علی (ع) را دوست بدار و با دشمنانش ، دشمن باش .

stickerعبدالله بن علاء می گوید وقتی این حدیث را از زُهری شنیدم با کمال تعجب به او گفتم ، چرا این روایت را در شام نقل نمی کنی و حال آنکه با گوش خودت می شنوی که مردم ( به دستور معاویه و حُکّامِ اُمَوی ) علی (ع) را سَبّ و لعن می کنندsticker

👈 زُهری در پاسخ گفت : بخدا سوگند روایاتی از فضائل علی (ع) نزد من است که اگر آنها را بازگو کنم ، مرا به قتل می رسانند .
sticker
 
📚(( کتاب اسد الغابة ابن اثیر ج1 ، ص 573))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


sticker زُهری از تابعینِ معروف و راویانِ مشهور اهل سنت است که در طولِ عُمرِ خود ، عهده دارِ مَناصبِ عالیه ای در دربارِ چند تن از حُکّام اُمَوی بوده . ابن اثیر نیز که سخن زُهری را به شرح فوق در کتاب اسد الغابه نقل کرده ، از محدثان و علمای بزرگ اهل سنت می باشد .

stickerترمذی روایت فوق را در کتاب سُنَنِ خود که یکی از صِحاحِ سِتّه می باشد ، نقل کرده و در باره ی آن گفته ( هذا حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحیحٌ ) یعنی روایت فوق صحیح و معتبر است .

📚(( الجامع الصحیح (سُنَنِ ترمذی) ، ج 5 حدیث 3713 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerمورخینِ اهل سنت نیز درباره ی بُغضِ معاویه و بنی اُمیه ، نسبت به علی (ع) اینگونه نوشته اند :

stickerاحمدبن اسحاق یعقوبی در تاریخ خود نقل کرده که سَبّ و لعنِ علی (ع) از زمانِ معاویه تا سال 94 هجری ادامه داشت ، اما عمربن عبدالعزیز به محضِ آنکه به حکومت رسید ، این سنّتِ غلط را برچید و همچنین فدک را که معاویه آنرا تیولِ مروان کرده بود ، به فرزندان فاطمه بازگردانید .

📚(( تاریخ یعقوبی ج 2 ص 268 و 269 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا  کلیک کنید .👉


stickerابن خلدون نیز در تاریخ خود گفته :

(( وَ کانَ بَنو اُمَیَّة یَسُبُّونَ علیّاً فَکَتَبَ عُمَر بن عَبدُالعَزیز اِلیَ الآفاق بِتَرک ذلِک ))

یعنی : بنی امیه همواره علی (ع) را سَبّ و لعن می نمودند تا اینکه عمربن عبدالعزیز در زمان حکومتش به اقصی نقاط کشور نامه نوشت تا این سنّتِ غلط را ترک نمایند .

📚(( تاریخ ابن خلدون ج3 ص 94 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی (حکیم )sticker
 


امضاي حکيم

stickerداستانِ ساختگی نذرِ عبدالمطلب علیه السلام sticker
sticker در تمام منابعِ تاریخِ اسلام ( اعم از شیعه و سنی )نوشته اند ، عبدالمطلب (ع) نذر کرده بود که اگر خداوند ده پسر به او عنایت فرماید ، یکی از آنها را در راه خدا قربانی کند و چون دارای ده پسر شد ،قرعه به نام عبدالله (ع) آمد ، اما ایشان با راهنمائی زنی جادوگر ،نام عبدالله (ع) را با صد شتر به قرعه گذاشت که قرعه به نامِ شتران آمد ، و عبدالمطلب (ع) نیز  صد شتر stickersticker... را به جای عبدالله(ع) قربانی کرد stickersticker

👈 در صورتی که این موضوع ، افسانه است و انجام آن نیز از عقل و درایت و دیانتِ عبدالمطلب (ع) بعید به نظر می رسد .


sticker دلایلِ مجعول بودنِ داستانِ نذرِ عبدالمطلب (ع) ، بشرح ذیل می باشد :

 
stickerکشتنِ فرزندان به عنوانِ نذر برای معبود ، از سنت های بُت پرستان و ستاره پرستان (صابئین) بوده، و خداوند در قرآن مجید ( آیه 137 سوره انعام ) آن را ازجمله اعمالِ شَنیعِ مشرکین ، معرفی نموده است .

👈 عبدالمطلب (ع) که به اعتقاد شیعه و حتی به تصریح اغلب علمای اهل سنت ، فردی موحّد و از اولیاء خاصِ خدا بوده ، چگونه ممکن است طبق سنتِ مشرکین چنین نذری نموده باشد .

📚[ مروج‏ الذهب، ج‏۲، ص۱۰۹] و ( ترجمه تاریخ یعقوبی، ج۱، ص۳۶۳)


sticker اگر بگویند شاید عبدالمطلب (ع)  مانند ابراهیم (ع) از جانبِ خداوند مأمور بوده تا فرزندش را در راه خدا فدا کند .sticker
 
👈 می گوئیم این نظریه درست نیست زیرا در آن روایات تصریح شده که عبدالمطلب(ع) نذر کرده بود ، در صورتیکه اگر از جانبِ خداوند ، مامور به این کار بود ، قطعاً می بایست آن را عملی سازد  ، نه اینکه با قرعه انداختن ، از انجام فرمانِ خدا طفره رود  .  


stickerدر سلسله ی راویانِ این داستانِ ساختگی و امثال آن ، مانند : روایتِ « أَنَا اِبْنُ اَلذَّبِيحَيْنِ » ، افرادی ضعیف ، مجهول و مُهمَل ( که بعضی هم شیعه ی امامیه نبوده اند) ، قرار دارند ،بنابر این روایاتِ مذکور ضعیف و مغشوشبوده که بیشتر از طریقِ اهل سنت روایت شده و از آن طریق به کتب شیعه  نیز سرایت کرده است.

stickerافسانه ی مزبور توسطِ  عُمّالِ بنی اُميه جعل و در تقابل با شیعه رواج داده شده تا از این طریق ، اجدادِ پیامبر (ص) را مشرک جلوه دهند ، کمااینکه بخاطر عناد با امیرالمومنین (ع) ، در مورد پدر بزرگوار ایشان (حضرت ابوطالب علیه السلام ) نیز همین رویه را داشته و دارند .

👈 از جمله افرادی که به حضرتِ ابوطالب (ع) نسبتِ شرک داده اند ، مولوی در کتاب مثنوی و محی الدین عربی در فتوحات مکیه و فصوص الحکم ( فص لوطی ) ، می باشند .
stickersticker

📚(( تاریخ اسلام از آغاز تا هجرت ،علی دوانی ص 46 و 47 ))
📚((تحقیق محدث بزرگ شیعه علی اکبر غفاری در پاورقی صفحات 89 تا 91 من لا یحضره الفقیه ))


👈برای مشاهده سند از کتاب تاریخ اسلام ( اینجا ) و ( اینجا ) کلیک کنید .
👈برای مشاهده پاورقی من لایحضرة الفقیه ( اینجا ) و ( اینجا ) کلیک کنید .

stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 3

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 220
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 205
  • باردید دیروز : 160
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 205
  • بازدید ماه : 12,862
  • بازدید سال : 231,538
  • بازدید کلی : 493,470