close
تبلیغات در اینترنت
مباحث تاریخی
loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

stickerأبا جنیده می گوید : رسول اکرم (ص) در راه مراجعت از حجّةُ الوداع ، در مکانی موسوم به غدیر خُم ،برای مردم سخنرانی کرد و سپس دست علی (ع) را گرفت و فرمود :
sticker( مَنْ كُنْتُ وَلِیَّهُ فَهَذَا وَلِيُّهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ )sticker

 هر کس را که من وَلیِّ  او هستم ، این علی (ع) وَلیِّ او ست . بارالها دوستان علی (ع) را دوست بدار و با دشمنانش ، دشمن باش .

stickerعبدالله بن علاء می گوید وقتی این حدیث را از زُهری شنیدم با کمال تعجب به او گفتم ، چرا این روایت را در شام نقل نمی کنی و حال آنکه با گوش خودت می شنوی که مردم ( به دستور معاویه و حُکّامِ اُمَوی ) علی (ع) را سَبّ و لعن می کنندsticker

👈 زُهری در پاسخ گفت : بخدا سوگند روایاتی از فضائل علی (ع) نزد من است که اگر آنها را بازگو کنم ، مرا به قتل می رسانند .
sticker
 
📚(( کتاب اسد الغابة ابن اثیر ج1 ، ص 573))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


sticker زُهری از تابعینِ معروف و راویانِ مشهور اهل سنت است که در طولِ عُمرِ خود ، عهده دارِ مَناصبِ عالیه ای در دربارِ چند تن از حُکّام اُمَوی بوده . ابن اثیر نیز که سخن زُهری را به شرح فوق در کتاب اسد الغابه نقل کرده ، از محدثان و علمای بزرگ اهل سنت می باشد .

stickerترمذی روایت فوق را در کتاب سُنَنِ خود که یکی از صِحاحِ سِتّه می باشد ، نقل کرده و در باره ی آن گفته ( هذا حَدِیثٌ حَسَنٌ صَحیحٌ ) یعنی روایت فوق صحیح و معتبر است .

📚(( الجامع الصحیح (سُنَنِ ترمذی) ، ج 5 حدیث 3713 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerمورخینِ اهل سنت نیز درباره ی بُغضِ معاویه و بنی اُمیه ، نسبت به علی (ع) اینگونه نوشته اند :

stickerاحمدبن اسحاق یعقوبی در تاریخ خود نقل کرده که سَبّ و لعنِ علی (ع) از زمانِ معاویه تا سال 94 هجری ادامه داشت ، اما عمربن عبدالعزیز به محضِ آنکه به حکومت رسید ، این سنّتِ غلط را برچید و همچنین فدک را که معاویه آنرا تیولِ مروان کرده بود ، به فرزندان فاطمه بازگردانید .

📚(( تاریخ یعقوبی ج 2 ص 268 و 269 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا  کلیک کنید .👉


stickerابن خلدون نیز در تاریخ خود گفته :

(( وَ کانَ بَنو اُمَیَّة یَسُبُّونَ علیّاً فَکَتَبَ عُمَر بن عَبدُالعَزیز اِلیَ الآفاق بِتَرک ذلِک ))

یعنی : بنی امیه همواره علی (ع) را سَبّ و لعن می نمودند تا اینکه عمربن عبدالعزیز در زمان حکومتش به اقصی نقاط کشور نامه نوشت تا این سنّتِ غلط را ترک نمایند .

📚(( تاریخ ابن خلدون ج3 ص 94 ))

👈برای مشاهده ی سند مزبور ، اینجا کلیک کنید .👉


stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی (حکیم )sticker
 


امضاي حکيم

stickerداستانِ ساختگی نذرِ عبدالمطلب علیه السلام sticker
sticker در تمام منابعِ تاریخِ اسلام ( اعم از شیعه و سنی )نوشته اند ، عبدالمطلب (ع) نذر کرده بود که اگر خداوند ده پسر به او عنایت فرماید ، یکی از آنها را در راه خدا قربانی کند و چون دارای ده پسر شد ،قرعه به نام عبدالله (ع) آمد ، اما ایشان با راهنمائی زنی جادوگر ،نام عبدالله (ع) را با صد شتر به قرعه گذاشت که قرعه به نامِ شتران آمد ، و عبدالمطلب (ع) نیز  صد شتر stickersticker... را به جای عبدالله(ع) قربانی کرد stickersticker

👈 در صورتی که این موضوع ، افسانه است و انجام آن نیز از عقل و درایت و دیانتِ عبدالمطلب (ع) بعید به نظر می رسد .


sticker دلایلِ مجعول بودنِ داستانِ نذرِ عبدالمطلب (ع) ، بشرح ذیل می باشد :

 
stickerکشتنِ فرزندان به عنوانِ نذر برای معبود ، از سنت های بُت پرستان و ستاره پرستان (صابئین) بوده، و خداوند در قرآن مجید ( آیه 137 سوره انعام ) آن را ازجمله اعمالِ شَنیعِ مشرکین ، معرفی نموده است .

👈 عبدالمطلب (ع) که به اعتقاد شیعه و حتی به تصریح اغلب علمای اهل سنت ، فردی موحّد و از اولیاء خاصِ خدا بوده ، چگونه ممکن است طبق سنتِ مشرکین چنین نذری نموده باشد .

📚[ مروج‏ الذهب، ج‏۲، ص۱۰۹] و ( ترجمه تاریخ یعقوبی، ج۱، ص۳۶۳)


sticker اگر بگویند شاید عبدالمطلب (ع)  مانند ابراهیم (ع) از جانبِ خداوند مأمور بوده تا فرزندش را در راه خدا فدا کند .sticker
 
👈 می گوئیم این نظریه درست نیست زیرا در آن روایات تصریح شده که عبدالمطلب(ع) نذر کرده بود ، در صورتیکه اگر از جانبِ خداوند ، مامور به این کار بود ، قطعاً می بایست آن را عملی سازد  ، نه اینکه با قرعه انداختن ، از انجام فرمانِ خدا طفره رود  .  


stickerدر سلسله ی راویانِ این داستانِ ساختگی و امثال آن ، مانند : روایتِ « أَنَا اِبْنُ اَلذَّبِيحَيْنِ » ، افرادی ضعیف ، مجهول و مُهمَل ( که بعضی هم شیعه ی امامیه نبوده اند) ، قرار دارند ،بنابر این روایاتِ مذکور ضعیف و مغشوشبوده که بیشتر از طریقِ اهل سنت روایت شده و از آن طریق به کتب شیعه  نیز سرایت کرده است.

stickerافسانه ی مزبور توسطِ  عُمّالِ بنی اُميه جعل و در تقابل با شیعه رواج داده شده تا از این طریق ، اجدادِ پیامبر (ص) را مشرک جلوه دهند ، کمااینکه بخاطر عناد با امیرالمومنین (ع) ، در مورد پدر بزرگوار ایشان (حضرت ابوطالب علیه السلام ) نیز همین رویه را داشته و دارند .

👈 از جمله افرادی که به حضرتِ ابوطالب (ع) نسبتِ شرک داده اند ، مولوی در کتاب مثنوی و محی الدین عربی در فتوحات مکیه و فصوص الحکم ( فص لوطی ) ، می باشند .
stickersticker

📚(( تاریخ اسلام از آغاز تا هجرت ،علی دوانی ص 46 و 47 ))
📚((تحقیق محدث بزرگ شیعه علی اکبر غفاری در پاورقی صفحات 89 تا 91 من لا یحضره الفقیه ))


👈برای مشاهده سند از کتاب تاریخ اسلام ( اینجا ) و ( اینجا ) کلیک کنید .
👈برای مشاهده پاورقی من لایحضرة الفقیه ( اینجا ) و ( اینجا ) کلیک کنید .

stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی ( حکیم )sticker


امضاي حکيم

stickerرژیم وهابی آل سعود ، بعد از بقیع ، در آرزوی تخریب حرم نبوی (ص) می باشند که قطعاً این آرزو را با خود به گور خواهند برد sticker

stickerبن باز ، مُفتی اعظم عربستان سعودی ، فتوای تخریب حرم نبوی (ص) را اینگونه صادر کرده :

أما قبة النبي ﷺ  فهي موضوعة متأخرة من جهل بعض الأمراء فلو أزيلت فلا بأس بذلك، بل هذا حق، لكن قد لا يتحمل هذا بعض الجهلة وقد يرمون من أزالها بأنه ليس على حق وأنه يبغض النبي عليه الصلاة والسلام، و قام علیه فمن أجل هذا تركت الدولة السعودية هذه القبة على حالها .


sticker قُبّه ی نبوی (ص) به دستِ حاکمان نادان متأخر ، ساخته شده که اگر خراب شود اشکالی ندارد بلکه اقدام شایسته و سزاوار ، آن است که تخریب و با خاک یکسان شود ،stickersticker
اما مردمان نادان این اقدام را برنمی تابند و تخریب آنرا نشانه ی دشمنی و اهانت به رسول اکرم (ص) تلقّی کرده و قیام و شورش خواهند کرد ، لذا دولت سعودی بخاطر تبعات سوء آن تاکنون اقدام به تخریب قبّه ی نبوی (ص) ننموده . sticker

stickerسایت رسمی بن باز  «الرد على شبهة القبة المبنية على قبر النبي».

stickerمحمد ناصر آلبانی ، که عالم بزرگ وهابیان و ملقّب به بخاری زمان ، می باشد نیز از عدم تخریب قُبّه ی سبز نبوی (ص) این چنین ابراز تأسف نموده :

قلت: ومما یؤسف له ان هذا البناء قد بنی علیه منذ قرون ان لم یکن قد ازیل تلک القبة الخضراء العالیة.


stickerاز جمله چیزهایی که باید برای آن تأسف خورد ، این است که این بَنا ( قُبّه ی نبوی ص ) در قرن‌های گذشته ساخته شده است، و اگر این نبود، باید این گُنبدِ سبز و بلندِ حرم نبوی (ص) خراب می‌شد .sticker از نظر من واجب است که حرم نبوی (ص) تخریب و به شکل سابق آن بر گردد . stickersticker

📚(( کتاب تحذیر الساجد من اتخاذ القبور مساجد، تألیف محمد ناصر آلبانی ج۱، ص68))(( تصویر بالا sticker))

 

**********
حجاب و بُقعِه ندارد از آن جهت این خاک
که با خدای خود اندر عبادت است بقیع

قسم به کعبه و بر تربتِ نبی (ص) سوگند
حریمِ حرمت و معنای غربت است بقیع

**********


امضاي حکيم

stickerدر منابع معتبر اهل سنت نیز احادیث معتبر زیادی از قول پیامبر (ص) وارد شده که ایشان به پیمان شکنی و خیانت مردم نسبت به علی (ع) و نیز به شهادت رسیدن آن حضرت ، تصریح فرمودند :
sticker حاکم نیشابوری که از بزرگترین محدثان و علمای اهل سنت است روایت کرده :

رسول خدا (ص) به علی (ع) فرمودند :

این اُمَّت بعد از من قطعاً در حقِّ تو خيانت و پیمان شکنی خواهند كرد و تو طبقِ آيين من زندگی مي كنی ؛ و در راهِ احیای سُنَّتِ من به شهادت می رسی  . كسی كه تو را دوست دارد مرا دوست داشته ، و آنكس كه با تو دشمنی كند با من دشمنی نموده .گویا می بينم  که به زودی مَحاسنت با خونِ سرت خَضاب خواهد شد .

👈حاکم نیشابوری در پایان به صحیح بودن حدیث تصریح نموده .

📚(( المستدرک علی الصحیحین ، ج 3 ص 153 )) (( تصویر بالا 👆))


stickerطبرانی که از علمای برجسته و محدثین سرشناس اهل سنت است روایت کرده :

رسول اکرم (ص) روزی به علی (ع ) فرمود :
آیا می دانی شقی ترینِ اُمَّت های اوّلین چه کسی می باشد ⁉️
علی (ع) عرض کرد ، آن مردی که ناقه ی حضرت صالح را پی کرد
پیامبر (ص ) فرمودند : راست گفتی ، اما می دانی که شقی ترینِ اُمَّت های آخرین چه کسی است ⁉️
امیرالمومنین (ع) پاسخ داد شما بفرمائید ،
پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند :
آن فرد شقی همان کسی است که به تو در اینجا ضربه ای مُهلک خواهد زد و پیامبر (ص) با دست مبارک اشاره به فرق نازنین علی (ع) نمود .

📚(( المعجم الکبیر الطبرانی حدیث 7311)) (( تصویر بالا 👆))

**********

سی سالِ پیش ،جانِ علی (ع) را گرفته اند
خنجر که مَردِ  کُشتنِ مولا نمی شود

**********

stickerبرگرفته از دروس تاریخ تحلیلی اسلام سید رضا نوعی (حکیم )


امضاي حکيم

sticker محَمَّد كُرْد عَلی ( رئیس مجمع علمی عربی دمشق ، محقّقِ معاصر و دانشمندِ اهلِ سنت ) می گوید :

🔘منشاءِ پیدایشِ شیعه ، از عهدِ رسولِ خدا (ص) بوده و در حیاتِ ایشان ، همواره عده ی زیادی از بزرگانِ اصحاب به نامِ ( شیعه ) ، شهرت داشته اند :

 مانند : سلمان فارسی ، ابوذر غفاری ، عمّارِ یاسر ، حذیفه ، خُزَيْمَةَ بْنِ ثَابِت ، ابی ایوب انصاری ، خالدبن سعید ، قیس بن سعد و تعداد کثیری دیگر از صَحابه که اسامی آنها به تفصیل در کتاب ( الدرجات الرفیعه ، تالیف ابن معصوم ) مذکور است .

🔘یکی از معروف ترین صحابه ،که به مُوالاتِ علی (ع) شهرت دارد ، أَبِي سَعيدِ خُدْری است که همواره می گفت :

⚡️مسلمانان به انجامِ پنج واجب ، مأمور شدند ، امّا آنها به چهار واجب ، عمل کرده و متأسفانه پنجمین و مهمترین واجب را فراموش کردند ⁉️

از أبی سعید سئوال شد ، آن چهار واجبی که مردم به آن عمل کردند کدامند

ایشان پاسخ داد : نماز ، زکات و حج و روزه ی ماه رمضان .

⚡️از وی پرسیدند : پس آن پنجمین واجب که مهمترین آنها بوده و مردمان آنرا ترک نموده اند ، کدام است

أبِي سَعيدِ خُدْری پاسخ داد :

👈(وِلَايَةُ عَلِىِّ بْنِ أَبِيطَالِبٍ )👉

آن ولایتِ علی بن ابی طالب (ع) می باشد .

⚡️از أبی سعید پرسیدند : آیا ولایتِ علی (ع) هم ، مانند آن چهار عملِ مذکور ، واجب است ⁉️

ایشان پاسخ داد :  نَعَمْ هِيَ مَفْرُوضَةٌ مَعَهُنَّ

👈آری ، ولایت علی (ع) نیز مانند نماز ، زکات و حج و روزه ، واجب است .

📚((خُطَطِ الشَّام ، تألیف مُحمّدِ کُرد علی ، ج 6 ص 251 ))

ابن مَرْدَوَیْه ( عالم بزرگ اهل سنت ) نیز سخن أبِي سَعيدِ خُدْری را از قول ( أبی هارونِ عبدی ) نَقل کرده که راوی ( یعنی أبو هارون عبدی) تصریح می کند :

کنت اری رای الخوارج لا رای لی غیره، حتی جلست الی ابی سعید الخدری فسمعته یقول ...

👈یعنی : من با تعصب زیاد ، به افکارِ خوارج ( سلفی ها و ناصبی ها ) معتقد بودم  تا اینکه با شنیدن سخنِ (فوق ) از أبو سَعيدِ خُدْرِی ، از اعتقاد و افکار باطل خود پشیمان شده و از آن روز به بعد به جمع یاران ، مُوالیان و شیعیان علی (ع) پیوستم . 👉

📚((کتاب "ما نَزَلَ مِنَ القُرْآنِ فی عَلیّ " تألیفِ ابن مَرْدَوَیْه ص 72 حدیث 48))

**********
با هر طپشی که در دلِ آگاه است
یک نغمه ی لا اله الا الله است

هر جا که بلند است ندای توحید
گلبانگِ محمّداً رسولُ الله است

توحید و نبوت و امامت ، هر سه
در گفتنِ یک (علی وَلِِیُّ الله) است

sticker*****sticker******sticker

stickerبرگرفته از دروس کلام تطبیقی سید رضا نوعی (حکیم )


امضاي حکيم

تعداد صفحات : 2

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (عرفان نظری و عملی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 210
  • کل نظرات : 70
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 12
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 1,115
  • باردید دیروز : 716
  • گوگل امروز : 328
  • گوگل دیروز : 81
  • بازدید هفته : 5,649
  • بازدید ماه : 17,056
  • بازدید سال : 184,274
  • بازدید کلی : 446,206