loading...

پیام شیعه | Shia

متفاوت ترین سایت مذهبی

فقط روشِ شیعه در صلوات ، صحیح است

سید رضا نوعی یکشنبه 28 بهمن 1397 تعداد بازدید : 768 نظرات ( 0 )

🔴فقط روشِ شیعه در صلوات ، صحیح است ❗️

stickerدانشمند بزرگ اهل سنت ، عبدالله بن الصدیق الغماری ، اینگونه به این حقیقت اعتراف نموده  :

در اینجا خطائی که اهل سنت در آن واقع شده اند را تذکر می دهیم ؛خطائی که آن را گروهی از گروهِ دیگر تبعیت نمودند؛👈 و بر این امر ، آگاهی نیافت مگر شیعه ! 👉

👈
و آن امر این است که اهل سنت به هنگامِ صلوات بر پیامبر (ص )،اصحاب را نیز با آن حضرت ذکر می نمایند⁉️

در حالی که پ
یامبر (ص) در جوابِ صحابه که از ایشان سوال نمودند ،چگونه بر شما صلوات بفرستیم ، آنحضرت فرمودند :

👈بگوئید:
«اللهم صل على محمد و آل محمد». 👉

ودر روایتی دیگر نیز فرمودند ، بگوئید
:«اللهم صل على محمد وأزواجه وذریته».

👈ولی در هیچکدام از طُرُقِ حدیث ، نامی از اصحاب برده نشده ؛ با این که این طُرُق در حدّ تَواتر نَقل شده اند.

⚡️بنابراین ذکرِ  اصحاب در صلوات ؛غیرآن چیزی است که شارع به ما آموخته ؛ و هرگز چنین بدعتی ، جایز نیست .⛔️

🙏
صلوات ، حقّی است برای پیامبر و آلِ ایشان که هیچ گاه صحابه در این فضیلت ، مُحِق و دخیل نخواهند بود .💥

📚(( رساله «القول المقنع »عبد الله بن الصدیق الغماری ، ص 11))(( تصویر بالا 👆 ))

stickerپارادوکس و تناقضی آشکار : sticker

stickerبه راستی چرا ، عده ای علیرغم ادعای اهل سنت بودن ، با حذف ( آل ) از صلوات و جایگزین نمودن ( اصحاب ، صحبه ) در آن ، عملاً بر خلافِ سنت پیامبر ( صل الله علیه و آله ) ، اقدام می کنند sticker

در عین حال ، ابن حجر هیثمی که کتاب الصواعق المحرقه را بر علیه شیعه نوشته ، در همین کتاب می گوید :

👈الحدیث المتفق علیه، قولوا: اللّهمّ صلّ على محمّد وعلى آل محمّد،

یعنی حدیثی که مورد اتفاق همه ی اهل سنت می باشد این است که :

👈بگوئید : اللّهمّ صلّ على محمّد وعلى آل محمّد

📚((الصّواعق ‌المحرقه، ج۲، ص 430))

stickerاکنون قضاوت منصفانه با شما sticker


امضاي حکيم

آیا قتل کودک عربستانی نشانه ظهور است ؟

سید رضا نوعی سه شنبه 23 بهمن 1397 تعداد بازدید : 1079 نظرات ( 1 )

sticker(( پاسخ به شبهات و سئوالات دینی )) sticker

 

🔴سئوال : برخی افراد بعد از قتل ( زکریا ) کودکی در عربستان ، آن را از نشانه های نزدیکی ظهور بیان میکنند آیا چنین تطبیقی درست است ؟


stickerپاسخ : افرادی که این قضیه را دلیلی بر نزدیکی ظهور می دانند به روایتِ زیر استناد می کنند :

 

 قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ  يَجِي‏ءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ.


 امام صادق (ع) به زُراره فرمود :


«بناچار جوانى در مدينه كشته مى‏شود، عرض كردم: فدایت شوم ، مگر لشگر سفيانى او را  نمی كُشند؟ فرمود : نه ، بلكه او را (يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ ) لشكر آل بنى فلان به قتل می رسانند ... پس چون او را به ناحق بكُشند، مُهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه‏.» 


📚 (اصول الکافی،ج1،ص337)

sticker این روایت از نظر علامه مجلسی (ره) مجهول است و سند معتبری ندارد .

📚(مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج‏4، ص: 39)


stickerصرف نظر از سند این روایت ، دلالتِ آن نیز مقصودِ برخی افراد که به این روایت استناد میکنند را ثابت نمیکند.

👈 اینکه می گویند : ((منظور از این غلام ، نفسِ  زَکیّه است که مطابقِ روایتی دیگر ، نزدیک ظهور و همزمان با خروجِ سفیانی و یَمانی به قتل می رسد )) نیز ، قیاس مع الفارق است .

stickerبه هرحال کُشته شدنِ این کودک (زکریا ) در عربستان ،ربطی به این روایت ندارد زیرا  هنوز سفیانی و یمانی خروج نکرده‌اند.


stickerکسانی که به این روایت استناد کرده‌اند چگونه می توانند «آلِ بنی فُلان » را به آلِ سعود ، تطبیق دهند ؟ چون احتمال دارد منظور بنی امیه یا بنی عباس که در نزدیک ظهور دوباره حاکم میشوند باشند.

stickerقبلا نیز برخی افراد با تَمَسُّک به حدیثی ضعیف ، مُدعی بودند که بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،آن کشور به هم می ریزد و امام زمان (عج ) ظهور میکندsticker

🔘أبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ كَذَبَ اَلْوَقَّاتُونَ إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لاَ نُوَقِّتُ .
 
امام صادق (ع) : فرمودند :

👈
کسانی که برای ظهور ، وقت تعیین می کنند ، دروغ گویانند ، ما اهل بیت (ع) هیچ گاه برای ظهور ، زمان خاصی را مشخص نمی کنیم .

📚((الکافي , جلد 1 , صفحه 368 ))

🔘جای تعجب نیست که اَذنابِ منحرف و افراطی محمد بن عبدالوهاب ، صرفاً بخاطر صلوات بر آلِ محمد ،زکریای خردسال را در عربستان بطور وحشیانه ذبح کنند ❣️
sticker

 stickerزیرا بقول دانشمند بزرگ  اهل سنت ، زینی دحلان شافعی :

👈محمد بن عبد الوهاب در زمان حیاتش ،دستور قتل یک پیر مرد مؤذنی را بخاطر فرستادن صلوات در اذان ، صادر کرد و پیروانِ او نیز بر اساسِ فتوای او ،آن پیر مرد را به قتل رساندند .
sticker

📚(( الدرر السنیة فی الرد علی الوهابیة،ص 108))

          sticker حُبِّ علی (ع) را نتوان سَر بُرید ❣️sticker


امضاي حکيم

غصب فدک ، بهانه ای برای غصبِ خلافت

سید رضا نوعی دوشنبه 22 بهمن 1397 تعداد بازدید : 1020 نظرات ( 0 )

🔴غصبِ فدک ، بهانه ای برای غصبِ خلافت ⁉️

stickerابن ابي الحديد شافعی معتزلی (شارحِ نهج البلاغه ) می گوید :  

⚡️از استادم «على بن الفارقى» پرسیدم  :

❓« آيا فاطمه (س) در ادعاى خود ( در مورد فدک ) راستگو بود ؟ »
 
⚡️ایشان گفت: « بلى ! »

❓گفتم: « آيا خليفه مى ‏دانست او زنى راستگو  است ؟ »

⚡️گفت: « آری ! »

❓گفتم: « پس چرا خليفه حقّ مُسَلَّمِ او را در اختيارش نگذاشت ؟ »

⚡️علی بن الفارقی لبخندى زد و گفت :

اگر ( ابوبکر ) سخنِ  فاطمه (س) را مى‏پذيرفت ،فردا از اين موقعيت به نفعِ  على (ع) ، استفاده مى‏ كرد و مُدَّعی می شد که :

👈 "خلافت ، حقِّ شوهرم على (ع)  است " 👉

💥ابوبکر نیز ناچار بود ، خلافت را به على (ع ) واگذار كند، زيرا  از قبل صداقتِ فاطمه (س) را تأیید کرده .

👈بنابر این ،ابوبکر بخاطر آنکه ، راهِ اين مُطالبه بسته شود ،ایشان را از حقِّ مُسَلَّمش (فدک ) محروم  ساخت ‏!

✔️ابن ابي الحديد در آخر اضافه مي كند:

👈«اين سخنی صحيح و مطابقِ با واقع است ! »👉

📚(( شرح نهج البلاغه ج 16، ص 284 )) . ( تصویر فوق 👆)

stickerزبانِ حالِ اولین مدافعِ ولایت ، حضرتِ صدیقه ی کُبری (س) به آقا امیرالمؤمنین (ع) :


stickerشرمنده ام، حمایتِ من بی نتیجه ماند stickersticker
stickerدستم شکست و بند ز دستِ تو  وا نشد


امضاي حکيم

🔴 احتجاجِ فاطمه (س) به حدیث غدیر و حدیث منزلت 📜

stickerتعجب نکنید ! این فقط حرف شیعه نیست sticker

stickerابوموسی مدینی ، عالم شهیر اهل سنت ، این حدیث را که به حدیث ستّه فواطم شهرت یافته ، از حضرت فاطمه (س) بشرح زیر نقل کرده که ایشان با استناد به دو حدیث غدیر و منزلت ، در مقام اثبات ولایت و امامت علی (ع) با پیروانِ جریان انحرافی سقیفه ، اینگونه احتجاج فرموده :

عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَّلَمَ قَالَتْ :

((أَنَسِيتُمْ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمَ غَدِيرِ خَمٍّ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلاهُ وَقَوْلُهُ عَلَيْهِ السَّلَام لعَلي أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى عَلَيْهِمَا السَّلَام)) مُتَّفق عَلَيْهِ .


stickerفاطمه(سلام‌الله‌علیها)  در مسجد خطاب به مهاجرين و انصار فرمود:

stickerآیا فراموش کردید سخنِ رسول خدا‌(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را در غدیرِ خُم که فرمود: هر کس من مولای اویم علی مولای اوست ؟

stickerو نیز سخن دیگر ایشان که فرمود : یا علی (ع) ، نسبتِ تو به من ، همانند هارون است نسبت به موسی علیهما السّلام ، در صورتی که این دو حدیث ، مورد اتفاق و قبول همه می باشد .

📚(( نزهة الحفاظ ، مدینی ج1 ص 101)) (( تصویر فوق 👆 ))

🔘حدیث فوق در سایر منابع معتبرِ اهل سنت نیز روایت شده ، از جمله : 👇

📚(( أسني المطالب، ص23.)) و (( بدر الطالع للشوكاني، ج2، ص 297 ))

🔘علمای بزرگ اهل سنت مانند : حاکم نیشابوری ، ابن عبد البر و جلال الدین سیوطی ، به صحیح و متواتر بودنِ احادیثِ غدیر و منزلت ، در منابع زیر تصریح نموده اند : 👇


📚(( المستدرک علی الصحیحین ج3 ص 118 و 125 - الاستیعاب ، ابن عبدالبر ج 3  ص1097- الازهار فی الاخبار المتواتره سیوطی حدیث 106 و 103 ص 76 ))

تبصره :

stickerاز احتجاج اولینِ مدافع ولایت ، یعنی فاطمه ی مرضیه (س) به حدیث غدیر ، بخوبی استنباط می شود که منظور پیامبر از کلمه ی (مولا ) ، امامت و زعامتِ علی (ع) بوده نه ولایت به معنی دوستی نسبت به ایشان .

و همچنین در حدیث ( منزلت ) نیز به نسبت ایشان با پیامبر (ص) ، با محوریتِ ( خلافت ) تأکید گردیده است .

stickerامیرالمؤمنین در طول حیات شریفش ، بارها با حدیث شریف و متواتر ( غدیر ) ، احتجاج فرموده و هر بار مخاطبان را سوگند داده که آیا این حدیث را در روز غدیر از پیامبر ( ص ) شنیده اند یا خیر ؟ و همه به این موضوع ، گواهی داده اند .چند مرتبه نیز از اشخاصی مانند انس و .... گواهی خواسته که آنها تجاهل نمودند و حضرت علی (ع) آنها را نفرین فرموده که به کوری و برخی دیگر به بیماری ( برص ) مبتلاء شدند .

stickerاین موارد در منابع معتبر اهل سنت آمده ، از جمله منابع زیر : sticker

📚((مسند احمد ، ج 4 ، ص 370 ، ح 19823 و ج 5 ، ص 366 ، ح23808 )). ((مجمع الزوائد ، ج 9 ، ص 104)) . ((السلسلة الصحيحة ، ج 4 ، ص 249)) .   ((البحر الزخار  ج 3 ، ص 35 ، ح 786249))  (( معجم کبیر طبرانی ج 5 ص 171)). ((شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج 4 ص 74))

شرطِ پیمبری به پسر داشتن که نیست

مَردی پیمبر است که زهراست دخترش

                                                             sticker  *********    sticker  
 


امضاي حکيم

🔴چرا قبر مطهر فاطمه (س) مخفی است sticker

stickerسمهودی ، عالِم شهیر اهل سنت از این حقیقت پرده برداشته stickersticker

stickerعلی بن احمد سمهودی در کتاب وفاء الوفاء گفته :

sticker قبرِ فاطمه زهرا رضی الله عنها به خاطر دشمنی حاکمان ، از گذشته تا به امروز ، مخفی مانده است .sticker

📚(( وفاء الوفاء جزء 3 ص93 )) ( تصویر فوقsticker )

stickerعلت دفنِ شبانه در منابع معتبر اهل سنت : sticker

🔘ابن قتيبه دينوری ، عالِم بزرگ اهل سنت می نویسد :

وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلي الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.

⚡️فاطمه از ابوبكر ميراث پدرش را خواست و چون ابوبكر نپذيرفت، ایشان قسم خورد كه ديگر با او (ابو بكر) سخن نگويد و وصيت كرد كه شبانه دفن شود تا او (ابوبكر) در دفن وي حاضر نشود.

📚(( تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300 ))

🔘بخاری نیز در کتاب صحیح تصرح نموده :

وَعَاشَتْ بَعْدَ النبي صلي الله عليه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّي عليها.
⚡️فاطمه(س) پس از رسول خدا(ص) شش ماه زنده بود و چون از دنیا رفت همسرش علی (ع) شبانه او را دفن کرد و به ابوبکر خبر نداد و خودش بر بدن فاطمه (س) نماز خواند.

📚(( صحيح البخاري، ج 4، ص 1549، ح3998))

sticker حرمِ مادرِ  ما ، سینه ی ماست sticker

sticker پس نگویید که او  بی حرم است sticker

sticker    ******    sticker


امضاي حکيم

صفحه قبل 1 2...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعد

تعداد صفحات : 15

درباره ما
سيد رضا نوعی حکیم
با سلام
سایت پیام شیعه برای تبیین معارف شیعه اثنی عشری و رساندن پیام حقانیت آن به گوش جهانیان می باشدکه مطالب آن در قالب مباحث تفسیری ، شرح احادیث ، شرح و نقد متون ادبی ، دروس معرفتی (نقد تصوف حوزوی ) ، بررسی تطبیقی احادیث ، تقاسیر و مباحث کلام شیعه و پاسخ به شبهات دینی ، ارائه خواهد شد.
روح پدرم شاد که می گفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ
سید رضا نوعی ( حکیم ) کانال تلگرام پیام شیعه ( حکیم )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 633
  • آی پی دیروز : 351
  • بازدید امروز : 3,756
  • باردید دیروز : 884
  • گوگل امروز : 83
  • گوگل دیروز : 85
  • بازدید هفته : 4,640
  • بازدید ماه : 6,674
  • بازدید سال : 73,161
  • بازدید کلی : 2,641,371